Zgodnie z Rozporządzeniem PE i Rady (UE) o Ochronie Danych Osobowych Administrator Danych jest:
Indywidualna Specjalistyczna Praktyka Lekarska Dariusz Osiak
ul. Prałatowska 6 m 136, 03-510 Warszawa
NIP: 5321078646, REGON: 012265611
Telefon: 601 25 69 15, mail: dariusz.osiak(at)pulmonolog.warszawa.pl
CEL PRZETWARZANIA DANYCH:
- udzielenia świadczenia zdrowotnego na podstawie obowiązujących przepisów prawnych;
- rozliczenia świadczenia zdrowotnego z NFZ - na podstawie obowiązujących przepisów prawnych;
- realizacji praw pacjenta (przechowywania dokumentacji medycznej, jej udostępniania, jak również realizacji obowiązku informacyjnego) - na podstawie obowiązujących przepisów prawnych;
- tworzenia dokumentacji medycznej - na podstawie obowiązujących przepisów prawnych;
- wykonywania badań statystycznych - na podstawie obowiązujących przepisów prawnych;
- przekazania informacji do Państwowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej - na podstawie obowiązujących przepisów prawnych;
- wystawienia na państwa życzenie faktury - na podstawie obowiązujących przepisów prawnych;
- kontaktu telefonicznego i mailowego w sprawie realizowanych usług medycznych.
INFORMACJE O ODBIORCACH DANYCH OSOBOWYCH LUB O KATEGORIACH ODBIORCÓW, JEŻELI ISTNIEJĄ:
- osoby wykonujące zawód medyczny, w celu ochrony zdrowia, udzielania oraz zarządzania udzielaniem świadczeń zdrowotnych, utrzymania systemu teleinformatycznego, w którym przetwarzana jest dokumentacja medyczna;
- osoba upoważniona przez pacjenta za życia lub osobie, która w chwili zgonu pacjenta była jego przedstawicielem ustawowym;
- podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych;
- organy władzy publicznej, w tym Rzecznik Praw Pacjenta, Narodowy Fundusz Zdrowia, organy samorządu zawodów medycznych;
- konsultanci krajowi i wojewódzcy, w zakresie niezbędnym do wykonywania przez te podmioty ich zadań, w szczególności nadzoru i kontroli;
- podmioty, o których mowa w art. 119 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia kontroli na zlecenie ministra właściwego do spraw zdrowia;
- osoby upoważnione przez podmiot, o których mowa w art. 121 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, osobom wykonującym zawód medyczny, w zakresie niezbędnym do sprawowania nadzoru nad podmiotem leczniczym niebędącym przedsiębiorcą;
- minister właściwy do spraw zdrowia, sądy, w tym sądy dyscyplinarne, prokuraturom, lekarz sądowy i rzecznik odpowiedzialności zawodowej, w związku z prowadzonym postępowaniem;
- uprawnione na mocy odrębnych ustaw organy i instytucje, jeżeli badanie zostało przeprowadzone na ich wniosek;
- organy rentowe oraz zespoły do spraw orzekania o niepełnosprawności, w związku z prowadzonym przez nie postępowaniem;
- podmioty prowadzące rejestry usług medycznych, w zakresie niezbędnym do prowadzenia rejestrów;
- zakłady ubezpieczeń, za zgodą pacjenta;
- komisje lekarskie podległe ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych, wojskowym komisjom lekarskim oraz komisjom lekarskim Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego lub Agencji Wywiadu, podległym Szefom właściwych Agencji;
- osoby wykonujące zawód medyczny, w związku z prowadzeniem procedury oceniającej podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych na podstawie przepisów o akredytacji w ochronie zdrowia albo procedury uzyskiwania innych certyfikatów jakości, w zakresie niezbędnym do ich przeprowadzenia;
- wojewódzkie komisje do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych, w zakresie prowadzonego postępowania;
- spadkobiercy w zakresie prowadzonego postępowania przed wojewódzką komisją do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych.
- Osoby wykonujące czynności kontrolne na podstawie art. 39 ust. 1 ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia, w zakresie niezbędnym do ich przeprowadzenia;
- Podmioty, o których mowa w art. 119 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia kontroli na zlecenie ministra właściwego do spraw zdrowia;
- Upoważnieni pracownicy Administratora danych;
- Biuro Rachunkowe;
- Informatyk w celu utrzymania systemu teleinformatycznego, w którym przetwarzana jest dokumentacja medyczna;
- Dostawca oprogramowania do prowadzenia dokumentacji medycznej;
- Podmioty przetwarzające na podstawie zawartej umowy, w celu ochrony zdrowia, udzielania oraz zarządzania udzielaniem świadczeń zdrowotnych, utrzymania systemu teleinformatycznego, w którym przetwarzana jest dokumentacja medyczna.
PRAWNIE UZASADNIONE INTERESY REALIZOWANE PRZEZ ADMINISTRATORA:
W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych, nie przekazujemy ich do Państwa trzeciego.
OKRES, PRZEZ KTÓRY DANE OSOBOWE BĘDĄ PRZECHOWYWANE, A GDY NIE JEST TO MOŻLIWE, KRYTERIA USTALANIA TEGO OKRESU:
Państwa dane osobowe będą przez nas przechowywane przez okres:
- Dane zawarte w dokumentacji medycznej:
- 20 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu;
- 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpił zgon - w przypadku zgonu pacjenta na skutek uszkodzenia ciała lub zatrucia;
- 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu - w przypadku dokumentacji medycznej zawierającej dane niezbędne do monitorowania losów krwi i jej składników, która jest przechowywana;
- Dane zawarte w dokumentacji medycznej zbiorczej - przez okres 20 lat od dnia dokonania wpisu;
- Dane zawarte w Rejestrze udostępnionej dokumentacji medycznej - przez okres 20 lat, od dnia dokonania wpisu;
- Dane zawarte na fakturze - przez okres 5 lat .
DANE PRZETWARZANE PRZEZ ADMINISTRATORA DANYCH:
Dane osobowe podawane obowiązkowo na podstawie § 10 Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 9 listopada 2015 r, w sprawie rodzajów, zakresów i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania ( Dz. U.2015. 2069):
- imię i nazwisko;
- PESEL;
- data urodzenia;
- adres zamieszkania;
- imię i nazwisko przedstawiciela ustawowego;
- adres zamieszkania przedstawiciela ustawowego;
- numer telefonu.
Dodatkowo, dobrowolnie:
Brak podania w trakcie rejestracji lub na etapie późniejszym danych osobowych dobrowolnych uniemożliwi Państwu skorzystanie z prawa do uzyskania dokumentacji medycznej w formie elektronicznej, ze względu na brak możliwości weryfikacji Państwa tożsamości.
PRAWA OSOBY, KTÓREJ DANE DOTYCZĄ:
- dostępu do danych;
- sprostowania danych - w zakresie przewidzianym w obowiązujących przepisach prawnych;
- usunięcia danych - w zakresie przewidzianym w obowiązujących przepisach prawnych;
- ograniczenia przetwarzania - w zakresie przewidzianym w obowiązujących przepisach prawnych;
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania;
- przenoszenia danych - w zakresie przewidzianym w obowiązujących przepisach prawnych;
- cofnięcia zgody na przetwarzanie danych na podstawie wydanej uprzednio przez państwa zgody bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
- wniesienia skargi do organu nadzorczego - jeżeli uznają Państwo, że przetwarzanie danych odbywa się w sposób niezgodny z obowiązującymi przepisami.
PRZETWARZANIE DANYCH PRZEZ ICH PROFILOWANIE:
W przypadku, gdy korzystacie Państwo ze świadczeń zdrowotnych finansowanych ze środków publicznych, Wasze dane osobowe (numer PESEL) będą przetwarzane przez ich profilowanie. Oznacza to, że Administrator danych w dniu wizyty sprawdzi Państwa uprawnienia do świadczeń zdrowotnych finansowanych ze środków publicznych. Profilowanie odbywa się wyłącznie na podstawie przepisów ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych przez program EWUŚ.
DANE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH:
- Dariusz Osiak
- telefon: 601 25 69 15,
- email: dariusz.osiak (at) pulmonolog.warszawa.pl